Wednesday, January 31, 2007

Carla Bruni en Norah Jones

Carla Bruni heeft een nieuwe cd uit. Jammer genoeg in het Engels. Ik hoor haar zo graag in het Frans. le plus beau du quartier en rafael zijn mooie stukjes.

Ook Norah Jones heeft sedert gisteren een nieuw album. Dat zal ik me allicht wel aanschaffen. Ik smelt gewoonweg van haar stem.

Vreemd, ik hou hou vooral van vrouwenstemmen. En als ik zo mijn top-of-mind opschrijf, kan ik ze indelen in een groep frĂȘle stemmetjes enerzijds, en stemmen met een ruis of een kraak of een heesheid of iets smachtend erin, anderzijds :



Carla BruniKatie Melua
Sarah BrightmanNorah Jones
Eva De RoovereMary Couglan
The Vard SistersRegina Spector
Ana Toroja van MeccanoDani Klein
Mathilde SantingLhasa
Nathalie ImbrugliaFay Lovski

En dan is er natuurlijk nog het passionele geweld van Anastacia, Allanah Myles, Shakira, Aguilera.

Misschien moet ik toch nog maar eens naar een optreden gaan.

0 comments: