Saturday, January 13, 2007

IE7 en HP Director

Opa heeft op zijn portable 'Automatic Updates' aanstaan. (dat heb ikzelf zo ingesteld, maar misschien moet ik daar toch maar eens van terug komen). Dus heeft de PC voorgesteld om Internet Explorer 7 te installeren. Omdat ik dacht dat IE7 toch wel wat veiliger is dan IE6, heb ik dat dan ook maar gedaan.

Maar Opa heeft ook zo'n multifunctionele HP printer-scanner, die hij aanstuurt met HP Director.

Nu wou hij een scan maken, en bleek dat HP Director niet meer opstart. Hoewel het me onwaarschijnlijk leek, toch maar even gegooogeld, en inderdaad: er is wel degelijk een verband met IE7.

Nu val ik als informaticus al achterover als ik hoor dat er een verband zou zijn tussen een programma om je printer-scanner te beheren, en een browser, maar toen ik de oplossing van HP las, werd ik helemaal onwel.

Ze vragen je om bij het opstarten van HP director ALT-Spacebar te drukken, dan 2 maal (jawel) minimise te doen, en dan op de geminimisede versie op de Taskbar te klikken. En dat bij elke opstart. En wat is het volgende ? Rechstaan en tweemaal ronddraaien als je internet explorer opstart ? In je handen klappen als je een scan doet ?

Nu heb ik wel wat verstand van programmeren, maar ik heb er bijzonder veel moeite mee om me voor te stellen hoe HP Director geprogrammeerd werd om dat soort kuren te vertonen na het installeren van een nieuwe browser.

En wat nog meer is : ze zijn gedomme niet eens in staat om een deftige patch op te leveren. Oh ja, er zou een patch zijn : maar dat is er één van 224 Mb. Dat is geen patch, maar een compleet nieuwe programmasuite. Maar dat zeggen ze niet eens, ze stellen het voor als een correctie van het probleem ! Zijn ze niet beschaamd daar bij HP ? Awoert, driewerf awoert.

0 comments: