Tuesday, January 6, 2009

WiFi

Het heeft da-a-agen geduurd voor ik doorhad wat er aan de hand is met mijn laptop. Ik ben zelfs zover gegaan om hem helemaal te backuppen, en from scratch te herinstalleren, zonder resultaat.

Welnu : het is een Compaq EVO n600C, waarop ik onlangs een W200 multiport Wifi-kaart heb geïnstalleerd. Hoera, het bereik van die kaart was beter dan die van de D-Link AirPlus G kaart die ik tot nu toe bezigde. Kan ik eindelijk van uit de keuken internetten.



Maar : nu krijg ik af en toe een blue screen, een BSOD. Grmbl. Maar niet altijd.

Wat blijkt : de W200 driver kan nog net WPA aan, maar als hij een WPA2 protocol binnenkrijgt, verslikt hij zich. En welnu, de buren hebben een wireless met WPA2. Dus elke keer dat ik in het bereik kom van hun netwerk, crasht de PC...

En neen, bij HP geeft men 'niet thuis' : de kaart is gemaakt door een dochteronderneming die ondertussen niet meer bestaat, en de kaart is 7 jaar oud, en dus geven ze geen support meer om een geüpdate driver te distribueren. Awoert HP, awoert.

En dus: niet in de living gaan zitten met de PC, en in de keuken niet te dicht bij de deur ...

1 Comment

Anonymous said...

Antiek! Zeven jaar oud, man, in computerland konden de dieren toen nog spreken...