Monday, February 23, 2009

Spacecam



Ik heb zo'n leuk webcammetje, een Trust Spacecam 320, waar ik zeer zelden eens gebruik van maakt. Nu probeer ik dat voor de eerste keer onder Vista. En wat denkt u ? Inderdaad, cannot install driver. Wat rondgegoogled voor een nieuwe driver, zonder resultaat. Dan maar een mailtje naar Trust gestuurd. En - proficiat Trust ! - onmiddelijk antwoord !

Helaas :

...de toegepaste technologie is niet meer compatible te krijgen met het
nieuwe OS Vista...

... oplossingen :

1. U blijft toch met uw oude OS werken
2. U schaft een nieuwproduct aan dat weer compatible is met het nieuwe OS.
Voordeel daarvan is dat de aanschafwaarde nu veel lager is dan uw huidige product, de prestaties zijn veelal sneller en/of beter en u heeft ook weer volledige garantie.


De wegwerpmaatschapij, hé. Hoewel, ik begin meer en meer te geloven dat 1. écht een optie is.

Zelf een driver schrijven lijkt me(zonder technische specs van de hardware) ook onbegonnen werk (los van het feit dat ik dan inderdaad sneller een nieuw cammetje kan kopen). Een virtual XP box dan maar ?

1 Comment

Anonymous said...

Trust: ik krijg al rillingen als ik er aan denk. Een nieuw cameraatje kost nog 12euro of zo...