Sunday, May 31, 2009

Brandblusser


Het is toch wel schandelijk dat je in een nieuwe auto de brandblusser er gewoon bijkrijgt, in plaats van dat-ie gemonteerd zit. Nadat het ding dus twee jaar heen en weer liggen rollen heeft in de koffer of bij de passagier heb ik hem zelf ergens vastgevezen.

Ik heb even nagedacht om een plaats te vinden waar hij niet hindert, en toch gemakkelijk bereikbaar is. Toen viel het mij in dat dit toch wel het meest zinloze voorwerp in de wagen is. Op die meer dan twintig jaar dat ik met de auto rijd heb ik nooit een brandblusser nodig gehad. En die ene keer dat ik wel bij een brandende auto was, kon je er niet bij van de hitte, laat staan dat je met zo'n klein blussertje het vuur zou kunnen te lijf gaan.

1 Comment

legel said...

Hierzie : uitslaande autobrand. Heb ik gelijk of heb ik gelijk ?