Wednesday, September 30, 2009

Stilletjes ?

Waarom hoor en lees ik niets meer ? vroeg mijn zus. Er verschijnt niets meer op je blog, ben je ziek of zo? Neen, toch niet.

  • Het is september, en dus sowieso drukker met de twee gasten die naar school moeten, en opgevangen en opgevolgd moeten worden.
  • Ik heb een nieuwe job. Daarbij krijg ik een aantal projecten te beheren, waarbij de inhoud compleet nieuw is, en ik al mijn intellect moet aanwenden om mee te kunnen.
  • In één van die projecten is er medewerkster die zeer creatief, inventief, en vooral chaotisch is, waardoor het project om de haverklap compleet van richting dreigt te veranderen. Vermoeiend, ik zeg het u.
  • Ik heb een nieuwe baas. En dat is een man die van facts and figures houdt, en van details en stappenplannen, en van excel. En ik heb een holistische visie en werk graag met concepten, beelden en ideeën, en hou van powerpoint. Een perfecte complementariteit, maar ook een delicate evenwichtsoefening. En ik kan dat allemaal wel : cijfers, en roadmaps en plannen - anders had ik deze job niet -, maar het vergt wel wat extra energie.
  • Daarbovenop werk ik in een soort van opleidingstraject samen met aantal jongere collega's aan een studie die moet leiden tot de ontwikkeling van een nieuw product. En daar komt wat internetresearch bij kijken, en video- en phoneconferences (leuk!), omdat er twee collega's in Luxemburg zitten.

Om maar te zeggen, dat als ik 's avonds thuis kom, ik als een slappe vaatdoek in de zetel ga liggen.

0 comments: