Thursday, February 18, 2010

Gehaktballen

We zijn gaan kijken naar "Het regent gehaktballen". S vond het een leuke film. Het verhaal was nogal voorspelbaar, maar goed, voor een kindertekenfilm is dat geen bezwaar. Sommige gimmicks hadden we al gezien : de apetaalvertaler zat ook in Up, en de opgeblazen burgemeester had wat weg van de kapitein uit Wally.

Ik had helemaal niet door dat het hoofdpersonage de stem van Peter Van De Veire had. Dat bevestigt wat ik al lang dacht : hij is beter als tekenfilmfiguur dan als radiopresentator.



In de filmrecencies worden de 3D effecten uit de film spectaculair genoemd. Welnu, dankzij mijn luie linkeroog merk ik daar niets van. Integendeel, doordat ik blijkbaar een deel van de kleurschakering niet zie, lijkt de film doffer dan hij in werkelijkheid is. (Note to self: niet meer naar 3D)

0 comments: