Sunday, April 18, 2010

Grubuntu

Het vliegend sp*tt*r krigt ge ervan : ik probeer al een hele week ubuntu 9.10 geïnstalleerd te krijgen op twee oude computers.
- iso gedowload vanaf de ftp van belnet, gebrand op cd met rocio cd creator via windows vista
- iso gedowload vanaf de roemeense mirror, (veel te zeggen over die gasten uit de karpaten, maar ze hebben wel een flinke server- en netwerk architectuur), gebrand met Nero suite via windows vista
- iso gebrand via Ubuntu 6.0

Gepoogd om het te installeren via een Sony CD reader, een hp, een wit product, allez, een hele matrix aan combinaties. No luck.

En wat mij het meeste irriteert is dat ik niet begrijp waar de fout zit: de iso fiele kan toch niet corrupt of fout op de server staan ? Ik slaag er in om andere cd's te schriven, dus aan mijn cd-writers kan het ook niet gelegen zijn ? De cd-readers of de I/O bus op die oude PC's ? Alletwee ?

Allez, jong.

0 comments: