Friday, June 11, 2010

Le Thé du Harem d'Archi Ahmed

Vanmiddag liep ik in de buurt van de Madou. De zon scheen, en in de straatjes van Saint-Josse hing een geur van vakantie. Een heerlijk moment van pauze. Ik stond dit gebouw te bekijken, en vooral de opschriften : Vareuses pour hommes et enfants en Costumes d'enfants en jersey.

Wat een prachtig stukje commerciële archeologie. Toen ik dichterbij kwam, bleek het een café-restaurant te zijn. Meer nog, iets Maghreb-World-Fusion-achtig, zo op het eerste gezicht. Le Théorème d'Archimède, heet het. Er zat nauwelijks volk, en binnen was het heerlijk ruim. Stel dat men je geblinddoekt ergens heen vliegt, en zonder verdere info kom je hier terecht, dan kan je -zeker met het ruime kleurgamma aan mensen dat er voor de venster passeert - binnen de vijf minuten niet zeggen in welke stad je bent.
Ik heb mij een half uur lang op vakantie gewaand.




Het eten zelf was niet om naar huis te schrijven. Kijk zelf maar : 15 euro voor een 'salade mediterranienne':


Maar je kan er ook gewoon iets gaan drinken, en ik denk dat ik dat de volgend keer ga doen.

0 comments: