Thursday, May 19, 2011

Vishandel De Kust

Er is een nieuwe vishandel in de stad. (héél lang geleden was er op die plaats een Ford Garage, en later dancing Twenty-One, en een schoenwinkel, een andere vishandel, een traiteur, en nu opnieuw : vis >->>;)

En als er iets is waar ik niet kan aan weerstaan, is het vers uitgestalde vis, in zijn geheel. Als mijn familie mij in een buitenlands grootwarenhuis niet vindt : zoek de visstand.

Ha, Vishandel De Kust: mooi uitgestalde vis in een state-of-the-art koeltoog : rode poon, drie maten van tong, kabeljauw, rog, schol, en als ik me goed herinner ook nog steenbolk, een een hele serie van visfilets.

Mei is eigenlijk niet zo'n beste vismaand : van sommige soorten is er wat minder aanvoer, en andere soorten zijn omwille van het paaiseizoen niet optimaal van smaak. Maar er is gelukkig ook een soort die je enkel in mei/juni in de handel vind: de meivis !

Mollig of niet, gebakken is het een lekkernij! (oké, die groen graat ziet er was plastiekerig en onappetijtelijk uit, maar daardoor riskeer je ook niet van er één op te eten.)

0 comments: