Friday, April 20, 2007

Yevgueni in de Fnac in Brussel

aan de arbeid
Loop ik daar nu in de fnac op zoek naar een compact fototoestelletje - kwestie van altijd een deftig fotospel bij de hand te hebben - als ik hoor omroepen dat Yevgueni een miniconcertje gaat brengen. Ik haast me naar de concertruimte, waar de gasten van Yevgueni al vrolijk staan te zingen voor een lege zaal. Geert zwaait vriendelijk naar mij, alsof ik een oude bekende ben. Hu ? Blijkt dat ik even te vroeg te zaal ben ingelopen, en ze nog aan het soundchecken zijn ...
Even weer buiten, en na tien minuutjes begint het optreden dan echt. Het zaaltje loopt snel vol, wat Yev plezier doet, want 2 jaar geleden speelden ze op de dezelfde plaats voor 5 man en een paardekop.
Het begint sterk met TiTa Tovenaar, Klaas zingt overtuigend, ondanks het feit dat het pal op de middag is, en ze blijkbaar laat opgezeten hebben.
Het wordt even ontroerend met Honger, een nummer waarin ze met een paar beelden een hele wereld oproepen: vreemd hoe je met een paar zinnetjes het leven van sommige mensen zó voor je ziet. Sterk, zeer sterk.
Ook Marcel straalt eenzelfde weemoed uit. We leren ook dat het hier gaat over een Leuvense zwerver.
Vrolijker wordt het met Manzijn. We mogen meezingen, maar blijkbaar zitten er geen die-hard fans bij die het filmpje al op YouTube gezien hebben.

Klaas doet er ook even zijn beklag over dat zijn vrouw zo vaak van huis weg is, en hij dan alleen achterblijft. Maar hij heeft er wel een mooi liedje over gemaakt. En bovendien : morgen komt ze thuis

De akoestische set maakt behoorlijk indruk. Ik schaf me meteen het CD-tje aan, en laat hem signeren door de band. Heel vriendelijke en beleefde jongens !


U kan nog even meegenieten van Manzijn, en ik wens u een hele dag het hoofd vol tudutu tudutututu !

0 comments: