Thursday, January 20, 2011

Lang geleden ...

Op de site van Bevegemse Buren vond ik deze foto:

Ik ben daar in mijn jeugd honderden keren gepasseerd, op weg naar de velden, of den bos van Breivelde, en toch was ik vergeten dat daar midden in de velden een sprookjeshuis stond.

Zo vroeg ik mee ook af, zouden de mensen die op de hoek van de ooststraat en de sabina van beierenlaan wonen weten dat daar vroeger barakjes stonden, als noodschool voor het PTI ? En dat er naast het assenbaantje ooit zo'n barakje afgebrand is? En dat in diezelfde periode, nabij de beek in het baantje naar het bos er een grijs paard van boer de paepe verdonderd is ? en dat daar een beetje verder op dat baantje een kapelleke stond? en dat nog wat verder - maar ach, ik word ouder en zaagachtig. Bah neen, die mensen weten dat niet. Net zoals ik ook nooit geweten heb dat bevegem gewoon velden waren. Kijk maar eens naar de foto's van karen vandenbussche.

1 Comment

miet said...

man, man ik was dat ook gans kwijt !!
nu zie ik weer voor mijn ogen.
nie te doen.