Monday, August 3, 2009

Asjemenou.

Komt mijn vriend D aanzetten met een computerprobleem: zijn internetverbinding doet het niet meer, en of ik dat even kan fiksen.
Natuurlijk. Ware het niet dat zijn ethernet kaart het gaan zeggen is. Maar hij heeft nog een oude computer, en misschien kan ik diaar wel een kaart uithalen. Natuurlijk.

Windows 98, en hardware die het daar zelfs al moeilijk mee heeft. Maar goed, het is voor de sport, en dus fiddel ik er een avondje aan, machine proper geherinstalleerd en zo. Maar de ethernetkaart blijk van een exotische soort, en met de beste wil van de wereld is er op het interweb geen driver te bespeuren. Pff.

Ik ga terug bij hem, en leg hem het probleem uit. "Ah, een driver, is dat zoiets wat op een disketje staat ?". Ja dus.

Hij staat op, en komt terug met een grote grijze vuilniszak. Hij frutselt wat in die zak, haalt er wat vuile rommel uit, en diept er tenslotte een verfrommeld chipszakje uit op. Hij opent het zakje, haalt er een diskette uit, blaast er de paprikachipskorrels af, en geeft ze mij. Op het etiketje staat: "Installation Manual and Drivers for the blablamachin ethernet card."

The mind, sometimes it boggles.

0 comments: